Baby-Boomerkvinnorna

augusti 29, 2008

Därför jobbar Kvinna till Kvinna med Lindex

Filed under: köpprocess — hansrodj @ 12:49 e m
Tags: ,

Kvinna till kvinna och Lindex inleder ett samarbete med en informations- och insamlingskampanj gentemot företagets anställda för att motverka den internationella sexslavhandeln med fokus på det krisdrabbade södra Kaukasus. Även företagets kunder involveras på olika sätt.

Kvinna till Kvinna går in i samarbetet av tre anledningar:

1. För att nå nya målgrupper och bredda engagemanget för kvinnors rättigheter i speciellt svåra kriser och konflikter. /…/

2. För att långsiktigt säkra finansieringen och göra oss mer oberoende av det statliga biståndet. /…/

3. För att skaffa nya sätt att arbeta och lära. För Kvinna till Kvinna är sponsring inget nytt. /…/

Att möta Lindex ledning och personal och diskutera hur företaget kan vara med och föra fram kvinnors rättigheter är en utmaning. Även om många företag har anklagats för att använda sina CSR-aktiviteter i huvudsak för sin marknadsföring upplever vi hitills att Lindex tar sitt ansvar på allvar. Också Kvinna till Kvinna har mycket att lära om hur företag drivs och verkar. Samarbetet är i sin linda. Men både Kvinna till Kvinna och Lindex hoppas både på bredd och djup i det fortsatta samarbetet.

Lena Ag, generalsekreterare Kvinna till Kvinna.

 

Källa: Market nr 35 08

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Blogga med WordPress.com.

%d bloggare gillar detta: