Baby-Boomerkvinnorna

augusti 21, 2008

Cecilia Hagen om nya boken och livet efter 60: ”Min Hästen-säng snarkar inte”

Filed under: självbild — hansrodj @ 8:39 f m

Dumma reklamare, unga älskare och tid som tryter. Nu kommer Cecilia Hagens bok om livet efter 60.

 

/…/ ”Kulla-Gulla stretar vidare, lägesrapport vid 60+” handlar om de fyra systrarna Wallenberg, de trassliga relationerna inom Bloomsburygruppen och om hur unga reklamare ännu inte upptäckt den enorma marknaden som är kvinnor över 60. Men framför allt handlar den om hur Cecilia Hagen har det just nu.

Hur ser lägesrapporten vid 62 ut?

– Det är svårare att hitta nyckeln i handväskan. Man går på toa oftare, men rakar inte benen lika ofta som förut. Jag har blivit ännu mer erfaren, barnen har definitivt flyttat ut och tiden tryter. Just det är det riktigt trista.

/…/ Till sist, vad vet du idag som du inte visste förut?

– Framförallt att man hela tiden är så väldigt lik sig inuti. När jag var liten kunde jag inte begripa att min mormor gick där med alla sina åldrar inom sig, hon var bara en äldre dam. Jag fattade inte att hon i princip kände sig som samma person, men med lite mer erfarenhet, livet igenom.

 

(Källa: Expressen 080820)

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

