Baby-Boomerkvinnorna

augusti 15, 2008

Låg kunskap om e-handel

Filed under: köpprocess — hansrodj @ 5:10 e m

/…/ Ytterst få utgår från ett kundperpsektiv i sin nätbutik. I stället är det de tekniska förutsättningarna som styr alternativt att man försöker kopiera sin affärsidé från de fysiska butikerna utan att anamma Internets möjligheter. Alltför ofta är fokus på produktkatalogen, istället för på besökaren. /…/ De produkter som erbjuds till försäljning ska vara lätta att hitta när man gör en sökning på nätet. /…/ En annan hygienfaktor är information om lagersaldo och leveranstid på produkterna. /…/ Fyra av tio har en otydligt placerad varukorg. Vidare kräveer tre av tio login, vilket påverkar och begränsar hur många som slutför sina köp. Recensioner och betyg från kunderna förekommer endast i ett fall. Detta trots att det är vedertaget att all form av publicerad konsmentdialog, ,såväl positiv som negativ kritik, ger merförsäljning på nätet.

 

(Källa: Market nr 33 2008)

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Blogga med WordPress.com.

%d bloggare gillar detta: