Baby-Boomerkvinnorna

augusti 14, 2008

Allt tuffare för köpcentrumen

Filed under: köpprocess — hansrodj @ 5:11 e m

Amerikanska konsumenter väljer nätet och stora lågprisbutiker framför traditionella köpcentrum. Det är främst de höjda bensin- och matpriserna som fått konsumenterna att ändra beteende i valet av handelskanaler under 2006-2008, visar en undersökning från TNS Retail Forward. Stora så kallade power centers som innehåller minst ett lågprisvaruhus samt nätbutiker vinner flest kunder.

 

(Källa: Market nr 33 2008)

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Blogga med WordPress.com.

%d bloggare gillar detta: