Baby-Boomerkvinnorna

augusti 10, 2008

Många män slutar tänka

Filed under: självbild — hansrodj @ 6:35 e m

Håkan Nesser, 58 år, vill inte bli lika trög som sin romanfigur Valdemar

/…/

Han erkänner dock att åldern lett till vissa omprioriteringar.

– Jag bryr mig om viktigare saker. Jag har aldrig varit en trendputte, men det viktigaset nu – fast de låter så fjantigt – är att vara en bra människa, och att ge människor det man kan ge. Det som händer är att de stora frågorna får större plats: Vad vill jag vara för slags människa? Hur ska jag hjälpa mina ban på bästa sätt?

Reflekterar du över hur du varit som pappa?

– Ja, absolut. Jag känner skuld, som alla andra. Kunde jag betett mig annorlunda? Men jag ser bara resultatet som det blev, och det har gått bra för mina barn.

Hur är det med ålderskriser då?

– Inga! Jag har inga kriser som kan bli tidningsrubriker. Snarare en ständig kris, kanske, men den går över den också.

 

(Källa: 080810 Aftonbladet, porträtt av författaren Håkan Nesser) 

 

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

