Baby-Boomerkvinnorna

1. About

Kvinnor mellan 45 och 65 år är de konsumenter som har störst konsumentmakt. De påverkar 2/3 av all privat konsumtion. De är dessutom de konsumenter som värderar hållbar utveckling högst. Det är bara en tidsfråga innan de blir medvetna om hur stor makt de verkligen har – de tillhör den generation som skapade konsumtionssamhället, de är välutbildade, erfarna, ekonomiskt självständiga och de vet vad de vill. Hur kommer Baby-Boomerkvinnorna att använda sin konsumentmakt? 

 

Hans Andrén
Senioragency

E andren@senioragency.se
M +46 73 504 7007

Kommentera »

Inga kommentarer ännu.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Blogga med WordPress.com.

%d bloggare gillar detta: